November 06, 2006

Primera excursió al sud

El dimecres dia 18 d’octubre, un grup d’economistes, biòlegs i uns quants estudiants de doctorat marxaven a fer una petita excursió durant tres dies al sud del país per a veure peixos, ocells i altres animals (fotos). Em van oferir la possibilitat d’apuntar-m’hi i, sense dubtar-ho ni un segon, vaig apuntar-m’hi. I vaig fer bé, ja que la veritat és que va ser una passada...

Varem anar a diferents llocs del sud del País. El primer dia varem estar bàsicament viatjant, fent una parada per a veure uns quants mamífers. Al vespre, varem arribar al kibutz d’Eilot, on dormiríem i on un biòleg ens va fer una xerrada sobre peixos que es troben al voltant dels coralls.

El segon varem estar a Eilat, una ciutat banyada pel Mar Roig des de la qual es pot veure Jordània, un dels pocs veïns amb qui Israel té firmat un tractat de pau. Al matí varem visitar el Red Canyon és de les coses que més em van impressionar. I abans de dinar varem submergir-nos amb ulleres, tub i peus d’ànec a una platja d’Eilat, plena de coralls i de peixos d’una varietat de colors increïbles. Després de dinar varem anar a veure l’àquàrium, veure uns quants mamífers més, i varem acabar el dia amb una xerrada amb un expert en ocells que en anglès es diuen bubbles. Aquest últim s’havia passat 35 anys de la seva vida, que es diu aviat, observant com es relacionaven aquests ocells típics de les zones seques del voltant del Mar Roig. La veritat és que a mi mai se m’acudiria passar-me 35 anys de la meva vida observant uns ocells, però em fa entusiasmar poder escoltar un personatge que havia decidit fer-ho. Va resultar molt intrigant i molt curiós.

El dia següent, ens varem llevar a les cinc per anar a veure els bubbles... La veritat és que a mi em va costar molt aixecar-me... La nit següent m’havia passat fins quarts de dues jugant al Catan –un joc alemany boníssim!!!- amb l’Itai, en Ro’i i en Doron. Però va valdre la pena veure q què s’havia dedicat aques home durant tants anys. Després d’això, varem esmorzar, i començar a tirar cap a Jerusalem, fent una parada per veure unes ruines.

En fi, poder gaudir dels diferents paisatges, poder escoltar els experts i després veure les discussions de biòlegs i economistes sobre l’evolució és una experiència difícilment oblidable. A més, l’excursió em va servir per conèixer alguns dels professors del centre, i alguns dels estudiants de doctorat del Centre: l’Itai, l’Ariel, en Ro’i, en Doron, la Orit i en Zif. En resum, la excursió va ser una molt bona benvinguda a Israel.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Wooo, oks, et tinc apuntat, ja mirarè d'anar fent un cop d'ull. De fet, em feu enveja aquí tots amb màniga curta i a casa (girona) ens van baixar 10 graus amb 1 dia i escaig. :)

Salut!

9:19 PM, November 07, 2006

 

Post a Comment

<< Home