November 14, 2006

Insomni

Aquí a Jerusalem ja gairebé són dos quarts de sis del matí... Una nit més a la residència, i una nit més que no puc dormir. La veritat és que aquesta és una experiència a la qual encara no m’havia enfrontat. Fins ara, jo sempre havia estat dels que ronquen abans de caure al llit. Però últimament, no sé què em passa... La predisposició que hi posava ja no és prou per aconseguir aliar-me amb la son... He provat de beure llet calenta, de comptar ovelles, d’inspirar i expirar de manera forta i continuada, ... però sembla que cap d’aquests remeis fa efecte. Vull dormir però no puc fer-ho.

El pitjor de tot plegat és que això es transforma en un cicle viciós... No pots dormir, no acabes guanyant la batalla fins les quatre o les cinc, no et pots llevar fins el migdia, com que portes poques hores despert el dia següent tampoc pots adormir-te a hores prudencials... i tornem a començar!

Avui però la cosa ha anat a més. Normalment, les últimes hores que podia veure al rellotge eren les quatre o les cinc, però avui són les cinc passades i estic despert com un mussol! Així que he pres una decisió: avui no dormo. Espero que aquesta sigui la manera que em porti a recuperar el ritme habitual... Fins ara no tenia el (dis)gust de conèixer l’insomni, i espero que, després de la mesura presa, tot es tradueixi en una nota perduda en un blog.

5 Comments:

Blogger Arnau said...

Aixo es el jetlag. Si, ja se que ja fa un mes que vas arribar, pero es que 23 hores de diferencia no es superen aixi com aixi!

Anims! I si no et passa tranquil, que jo et puc recomenar moltes lectures del tot infalibles!

10:02 AM, November 14, 2006

 
Blogger Aniol said...

Ja, ja, ja... De fet, quan vaig arribar no hi havia cap hora de diferència!!!

Ahir em vaig acabar una novela de perry mason. Però potser m'hauria d'abonar a lectures que incitin a deixar de llegir i no el contrari... Alguna suggerència en especial? Algun llibre especialment dur de llegir?

10:23 AM, November 14, 2006

 
Blogger Arnau said...

Llibre? Gairebe qualsevol "paper" d'economia fara el fet. Per exemple un del teus "veins", l'Aumann i el Hart: "Long cheap talk" (Econometrica 03). La demostracio formal, d'unes 15 pagines a lletra minuscula, crec que ha de ser especialment suporifera, pero jo ja vaig aconseguir conciliar el son moooolt abans...

11:52 PM, November 14, 2006

 
Anonymous Anonymous said...

Jo em poso bona musica per anar a dormir ^^ (m80 o Queen, o David Bowie, etc..) mmmm l'Otis Redding també és una bona opció, i com no, la música clàssica :)

També podries provar el ioga. Si no pots deixar la ment en blanc, mantinga-la ocupada amb una cosa simple, com és repetir una paraula de "bonic" significat, o contar, i sempre amb respiracions profundes i pausades.

Durant el dia cansa't: ves a córrer, juga a Rugby o lo que tinguis més a ma :P


I recorda: "El descans és la base de l'acció" (Lluís Casso, mestre de ioga i flauta dolça)

12:21 AM, November 17, 2006

 
Blogger Aniol said...

Ok! Gràcies pels consells! Intentaré seguir-los quan no pugui dormir, tot i que ara sembla que la cosa s'ha ajustat... Sobretot des de que vaig decidir no dormir :-)

2:11 PM, November 19, 2006

 

Post a Comment

<< Home