January 16, 2007

La familia em visita!


Hi ha una famosa dita popular que fa referència als últims dies de l’any: “Per Nadal, cada ovella al seu corral”. Però com que no és el meu cas aquest últim any i crec que cada vegada és més freqüent celebrar les festes en família però fora de casa, he pensat en una alternativa: “Per Nadal, cada ovella amb el seu ramat” o, en general, “Quan quelcom s’ha de celebrar, cada ovella amb el seu ramat”. I aquesta última, per sort, sí que m’escau, ja que els meus pares i els meus germans em varen visitar des del vint-i-set de desembre al dos de gener.

Varem aprofitar una setmana intensa per recórrer molts dels llocs més carismàtics del país. Els dos primers dies els varem aprofitar per a descobrir Jerusalem i Betlem. A Jerusalem ens varem perdre pels carrers de la ciutat antiga de Jerusalem, fer un curs d’iniciació a la negociació necessària amb els comerciants locals, visitar el mur de les lamentacions, la Via Dolorosa, el Sant Sepulcre, menjar humus del bo, l’esplanada de les mesquites, caminar per sobre les muralles, anar a comprar al mercat del centre de la ciutat moderna, ... A Betlem varem visitar l’església de la nativitat, la de la verge blanca i la ciutat antiga amb la guia d’en Naser, i varem acabar dinant i fumant Narguila a una tenda beduïna molt xula. El tercer dia varem estar per la zona del mar mort, ¡la zona terrestre més baixa del món (- 416 m)! Allà varem visitar Massada, Qumeran i Ein Gedi, on l’Ovidi, l’Isaac i jo ens varem banyar al Mar Mort. Al vespre, un dels moments més memorables; varem anar a un sopar de Shabat a casa d’una amiga de la facultat, la Irit, amb el seu espòs, la filla, i els tres fills. Durant un parell de dies varem visitar la zona del Mar de Galilea amb un cotxe llogat. Aquella zona és densa en llocs importants pels cristians: el Mont Tabor, el Mont de les Benaurances, Tagbha, on va multiplicar pans i peixos, Kfar Nahum, on Jesús va caminar sobre les aigües, Natzaret, on varem participar en una processó, el mateix llac, on va reunir els dotze apòstols... Sisè dia a Tel Aviv, passejant per Jaffa. I finalment, el setè i últim dia varem anar a un viatge organitzat a Caesarea, Akko, Haifa i Rosh Hanikra, ciutats que estan a la costa mediterrània.

Va ser una setmana molt intensa en la que vaig poder gaudir d’uns dies amb la meva família i, com veieu, varem poder aprofitar per a conèixer junts molts llocs molt carismàtics que hi ha a Israel. Malauradament, aquest escric no reflecteix la meitat del que varem fer ni explicar els mil detalls, com quan varem cantar les campanades nosaltres perquè no hi havia canals espanyols, quan varem presenciar el kiddush del Shabat o quan varen demanar un desig al mur de les lamentacions, ... En fi, en resum: molt, moltíssim, en poc temps i menys paraules. Per cert, la foto que he posat és la que ens varem fer amb la cambrera en un bar xulíssim que es troba a Deganya Aleph, el primer Kibutz del món.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home