March 11, 2007

Seguint l'Avi i en Dani


Jo em considero un amant de les manifestacions humanes i, per tant, la ciutat és el meu ambient preferit. M’encanta conèixer tradicions, submergir-me en actes multitudinaris, moure’m per diferents entorns... En canvi, tot i que fa uns anys vaig formar part de l’Ateneu, un grup naturalista de Girona, no sóc una persona a la que li entusiasmi perdre’s per paratges lluny de la civilització. No obstant, passejar envoltat de natura amb la companyia i les explicacions d’Avi Schmida (foto) i Daniel Cohen és quelcom que mai oblidaré.

El Centre de Racionalitat va organitzar unes conferències a Ashkelon, al sud d’Israel, prop de Gaza, els dies divuit, dinou i vint de febrer, en les quals els professors i alumnes del centre presentaven la seva investigació. A part de les xerrades hi havia unes visites a paratges del sud del país sota la guia dels biòlegs Avi Schmida i Dani Cohen. Observar la natura amb els seus ulls i els seus raonaments la converteixen en apassionant i intrigant. Al seu costat un no para de descobrir secrets que amaguen plantes i animals i enigmes encara no resolts. I potser aquests són el que més em va sorprendre. Mai ningú m'havia parlat de les lleis naturals amb interrogants. Us en posaré un exemple. Una de les teories més conegudes de Robert Fisher, biòleg de principis del segle XX, és la de la paritat sexual. Donada les lleis d’evolució de Darwin, sembla que la forma òptima per a les espècies de reproducció sexual és que hi hagi tant mascles com femelles. Raonable, oi? Moltes flors però, consten de molts més mascles que femelles. ¿Per què? Bé, aquí teniu una de les preguntes obertes.

Aquesta setmana han organitzat unes conferències sobre biologia i teoria de jocs. És per aquesta raó que el dimecres marxem cap a un poble del desert del Negev anomenat Mitzpa Ramon. I no seré jo qui em perdi la visita a una zona tant preciosa com el Negev ni les explicacions de l’Avi i en Dani.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

el que estava buscant, gracies

1:01 AM, February 24, 2010

 

Post a Comment

<< Home