October 05, 2008

Mesures...


U de gener de 2002: després d’haver crescut amb la pesseta, arriba l’euro. Dos mesos més tard, encara més traumàtic: la pesseta deixa de tenir vigència. Més Enllà de les pujades de preu -que no és el que m’ocupa-, es respira l’estrès per a reconèixer el que ens demanen per a qualsevol cosa. Calculadores, taules de conversió, el truc de multiplicar per mil i dividir per sis, ... La gent pateix en cada una de les transaccions diàries a les que tan acostumats estem. Encara ara, alguns com jo no han aconseguit desempallegar-se de l’antiga moneda...

Aquells records semblen només la punta de l’iceberg del que està resultant la meva arribada als Estats Units. Com aleshores, he de passar els preus en dòlars a euros (o pessetes :S). La diferència és que aquesta no és la única “vara de mesurar” que he canviar... Mesuren la temperatura en graus Fahrenheit en comptes de fer-ho en graus centígrads (C=(F-32)*5/9), pesen en lliures (una lliura = 450 grams aprox), mesuren distància en milles i l’altura en peus... Així que si retrocediu sis anys i mig enrere i recordeu la sensació de perduts que vareu tenir, la dividiu per sis i la multipliqueu per mil, sabreu el que sento quan em toca llegir una temperatura, indicar el meu pes, comprar una coca-cola, ...
.
PS: La foto, molt bona, copiada de la pàgina d'en Sala-i-Martín

0 Comments:

Post a Comment

<< Home